Dit bericht kreeg ik in het weekend van een klant.
Zij vertelde dat de verschillende betaalmethodes die zij als optie had niet meer zichtbaar waren bij het afronden van een bestelling op haar website. Alleen de optie credit card was beschikbaar. Dat was vreemd want deze had zij zelf niet als optie ingesteld. Hierdoor werden de betalingen via credit card naar een andere bankrekening geleid.
Na wat controles te hebben uitgevoerd om te zien waar deze betaalmethode vandaan kwam, hebben we besloten om een back-up terug te zetten.
Door een back-up terug te zetten ga je terug in de tijd waardoor de wijzigingen van de hacker niet hebben plaatsgevonden.
Gelukkig heeft de hosting van de klant een back-up oplossing. Hierdoor konden we in ieder geval een back-up terug zetten van de afgelopen 7 dagen. Daardoor was het risico op het kwijtraken van gegevens minimaal. Denk hierbij aan de orders die geplaatst waren en aanpassingen die de klant op de website gedaan had.
Na het uitvoeren van deze werkzaamheden kon de klant weer met een gerust hart haar producten aanbieden😃
Wat de klant deelde hierover:
“Richard heeft mij uit de brand geholpen na een ingewikkelde storing op mijn website, welke ik zelf niet kon oplossen. Zo fijn dat hij op zaterdag en zondag hieraan heeft gewerkt, zodat verkopen in mijn webwinkel weer konden plaatsvinden”
Heb jij een back-up oplossing voor je website?
Ik kan je helpen bij het zo veilig mogelijk maken van jouw website. Stuur me een berichtje en dan kijken we samen naar de mogelijkheden.